Mepi.pl

Blender 2.63 – Wypalanie normal map

Normal mapy to specjalne tekstury, które są bardzo często używane w różnych projektach graficznych takich jak wizualizacje, koncept arty ale przede wszystkim w grach.

Normal mapy tworzą zludzenie wypukłości co pozwala stworzyć bardzo dobrze wyglądający model używając znikomej ilości polygonów.

Złudzenia wyukłości na normal mapach są o tyle dobre, że reagują na zmianę pozycji światła, co sprawia, że można je z powodzeniem używać do animacji.

Poniższy tutorial pokazuje jak krok po kroku wypalić (czyli zrobić lub jak kto woli wyrenderować) normal mapę w Blenderze 2.63. Dodatkowo pokazuje podstawy narzędzia sculpt czyli “malowanie po meshu”.

Dzięki połączeniu sculpt mode i normal map można stworzyć niezwykle realistyczne modele zużywając niewielką ilość zasobów komputera. Poradnik pokaże Ci w jaki sposób sobie z tym poradzić.

normale art

0 responses on "Blender 2.63 - Wypalanie normal map"

Leave a Message